Autor: Tomáš Sedláček, NEXT GENERATI@N Telekomunikace 2019-01.

O čem se mluví. Aneb letem světem rychlostním internetem

V Evropě mělo nedávno velkou odezvu prohlášení Ronana Kellyho, prezidenta FTTH Council Europe, který upozornil ministry telekomunikací, že byly v Evropě zaznamenány klamavé reklamní kampaně. Kelly to formuloval následovně: „Jsme svědky reklamních praktik tzv. ‚fake fibre‘ v několika členských státech, které používají termín ’optické’ nebo ‚optické rychlosti‘ v reklamách na širokopásmové připojení na bázi mědi i když inzerovaný produkt není skutečně založen na úplném optickém připojení. To stále více svědčí o tom, že spotřebitelé si většinou nejsou vědomi formy internetového připojení, které si koupili, často kvůli související reklamě.“ Na toto téma již ve Velké Británii dříve proběhlo několik kampaní „Cooper is not Fibre“ za účasti místních celebrit. Je otázkou, zda se v blízké budoucnosti budeme moci s takovou zavádějící reklamou setkat i u nás, protože informovanost rozdílů mezi FTTC a FTTH jistě nepatří mezi časté témata běžného zákazníka a ani není žádným mediálním tématem.

Více v časopise…