Tomáš Sedláček, NEXT GENERATI@N Telekomunikace 2017-01.
V nedávném rozhovoru se Warren Buffett, jeden z nejbohatších lidí světa, vyjádřil, že sází na to, že firma Apple bude první firmou, jejíž tržní hodnota přesáhne bilion dolarů. Apple je prostě na vrcholu a její akcionáři si po vzoru slavného scény z filmu bratří Coenů „Záskok“, můžou jen říkat: „Prostě rýžujeme!“. Právě letos přitom uplynulo 10 let, kdy Steve Jobs představil první iPhone.
Bylo 9. ledna 2007, kdy se na pódiu v San Franciském divadle odehrála legendární prezentace. Právě zde představil v rámci Macworldu Steve Jobs revoluční mobilní telefon. iPhone byl na světě a výrazně ovlivnil další trendy v segmentu smartphonů.
Za uplynulých deset let prošel iPhone řadou vývojových kroků a Steve Jobs tu již s námi více než pět let není. Nicméně není pochyb o tom, že žijeme v době, kdy je značka Apple opravdovou ikonou. Žebříček značek se u lidí utváří nejsilněji do 15 let věku a u našich teenagerů dnes zabírá nejčastěji Apple čelní místo tohoto pořadí. V posledních letech se, dle výzkumů agentury Millward Brown, předhání na trůnu nejdražších značek světa s Googlem. Čím je Apple tak výjimečný? Kupodivu to není tím, že by Apple prezentoval nejsilnější „reklamní příběh“, i když o Stevu Jobsovi již byly natočeny dva velkofilmy. Apple je prostě geniální marketingová strategie, která razí cestu být za každou cenu vůdčí značkou z pohledu toho, co je v reklamě nejdůležitější. A tím je bez debat image.